Search
  • Júlia

Jóga szubjektív 3.

Interjú a novemberi jóga kihívás nyerteseivel - Táncos Marcsi


 

Az ősszel indított jóga kihívás célja kettős volt.

Egyrészt úgy éreztük, már kialakulóban van egy nagyon kitartó, lelkes kis vendégkörünk, szeretnénk mi is megismerni őket, másrészt azt hiszem, náluk inspirálóbb, hitelesebb példa nincs. Fogadjátok sok szeretettel a miniinterjú segítségével bemutatkozó három legszorgalmasabb jógásunkat, Prókai Zsuzsit, Molnár Lacit és Tánczos Marcsit.



Harmadik részünkben Marcsit kérdezzük jógás múltjáról és tapasztalatairól:


Hogyan és mikor találkoztál a jógával?

A jógáról sokat hallottam és kíváncsian szemléltem, hogy milyen ügyesek, akik ezt a mozgásfajtát meg tudják csinálni. :) Azt gondoltam mindig, hogy nehéz. 2015 szeptember óta végzek rendszeres "testmozgást" tudatosan, de nem jógát. A jóga mozgás elemeit 2017. áprilisában próbáltam ki összeszedve minden bátorságom. 2017 októberében voltam egy jóga táborban Bikalon, ahol nagyon jól éreztem magam és rájöttem, hogy nem is nehéz a jóga. :) 2018. január óta nevezhetjük rendszeresnek a "jógázásom". :) Mi az ami megfogott benne?

A mozgás miatt kezdtem el a jógát. Tetszik, hogy minden testrészt megmozgat, mindehhez nem kell ugrálnom, súlyokat emelgetnem, ugyanakkor mégis formál, alakít. Nagyon szeretem, egészen összebarátkoztunk és lassan összeérünk. Érdekel, de még nem olyan mélységekben, viszont kedvvel csinálom és tetszik, hogy olyan mozdulatokhoz jutottam közel, amelyeket nem is gondoltam, hogy meg tudok csinálni. Bár, amit az agyunkkal elképzelünk, arra mind képesek vagyunk. Valójában saját magunkat szabotáljuk a gondolatainkkal. :) Sportolsz-e valamit?

Heti egyszer járok a jóga mellett gépi pilatesre, ha az sport. :) Egyébként nem sportolok. Szeretek sétálni, kerékpározni és túrázni. Emellett csak jógázom napi szinten, közös "gyakorlással", mert az otthoni mozgás (még) nem az én terepem. Szeretem a kiscsoportos foglalkozásokat. :) Mit gondolsz, változtatott-e valamit rajtad, esetleg az életeden? Ha igen, mit?

Biztosan változtatott. Nem figyeltem tudatosan. Nyúltak az ínszalagjaim, amelyeknek nem tesz jót a sok ülőmunka. Sok-sok éve ülőmunkát végzek és azt tapasztaltam, hogy megmerevedtek a karjaimban és combjaim hátsó részében az ínszalagok. Ennek a nyújtásában nagyon hasznos úgy érzem. Már hosszabbak a karjaim. :) Fontos a rendszeres testmozgás a kor előrehaladtával. Mivel a mirigyeink működése lassul így ez a szervezetünk működését is nagyban befolyásolja. A vérkeringésnek is nagyon jót tesz úgy, hogy közben nem terheli a szívet és ízületeket sem. Mind e mellett formálja az alakot is és erősíti az izomzatot, persze ez is csak a megfelelő táplálkozás mellett. :) Kinek ajánlanád a jógát? Mi az szerinted, amiben segítheti az életünket?

Mindenkinek javaslom, hogy próbálja ki. Sok irányzata van, nem egy sémára épül, ugyanakkor mégis hasonlítanak az irányzatok mozgás formái egymásra. A próba során ne csak egy irányzatot nézzen meg hanem többet és a jóga oktatókat is figyelje, mielőtt eldönti, hogy bejön neki ez a mozgás vagy sem. Szerintem fontos, hogy aki tartja az órát az emberileg is megfogjon. Hiteles legyen. A testünk rugalmasságának megtartásában, szervezetünk természetes működésének segítésében és a lelkünk tisztításában is segít. Bár én itt még nem tartok. :) Igaz, már nagyon közelítünk egymáshoz. Mindenre meg kell érni! :) Foglalkozol-e a jóga szellemi, filozófiai hátterével? Ha igen, milyen módon? (Olvasás, filmek, meditációs praxis, pranajama…)

Nem, nem foglalkozom még ezzel. :) Foglalkoztat, de még ennyire nem értünk össze. Ahol tartok, tartunk ott jól vagyok köszönöm szépen. :) Ettől függetlenül nem utasítom el, érdekel, szívesen meghallgatom, kipróbálom ha úgy adódik, de nem keresem tudatosan.


Győr, 2018. 12. 08.

Recent Posts

See All