Search
  • Júlia

Jóga 50 felett

“Jóga 50 felett” -óratípusunk bemutatása saját nézőpontunkból, Szilvi és Juli írása a senior óráról



A videón szereplő Alyson Stover színésznő, 1988 óta gyakorol. Nem a csodálatos, haladó gyakorlása miatt választottam a blogbejegyzés illusztrációjának ezt a videót, hanem Alyson mosolya miatt…

Az elmúlt években nagy szerencsémre viszonylag sok workshopon vehettem részt, jónéhányért közülük messzebbre utazva. Meglepve és lenyűgözve láttam, hogy ezeken milyen magas a nálam jóval idősebb résztvevők aránya.

Számomra ez rendkívül inspiráló és valahogy mindig megerősít abban, hogy jó úton járok. Ugyanakkor mindig el is gondolkodtat, hogy miért nincs ez így nálunk...Nagyon sok okot találtam, de ezek boncolgatásával még nem változik semmi.

Változást csak a lehetőségek megteremtése hozhat és a sok egyéni pozitív megtapasztalás.

A kezdő óráink általában alkalmasak az idősebb korosztály számára is, de nagyon fontosnak tartom, hogy legyen kifejezetten senior típusú óránk, az ötven feletti korosztályra fókuszálva.

Ezek az órák természetesen mindenki számára látogathatóak, de az óra ászanái, felépítése ennek a korosztálynak a speciális igényeit tartja szem előtt.

Jelenleg két “Jóga ötven felett” óránk van, hatvan perces időtartamúak. A csütörtöki délelőtt 10-kor kezdődik, gerincjóga jellegű, a pénteki fél négyes órát pedig Szilvi tartja, klasszikus senior jellegű.

Reményeink szerint több ilyen óra is bekerülhet az órarendünkbe, lesz rá igény. Szeretnénk ezeknek az óráknak az ismertségét különféle akciókkal, nyílt órával népszerűsíteni, hogy nálunk is kialakulhasson egy olyan jógázó csoport, ahol a rendszeres örömteli, preventív mozgás megtámogatja az ötven feletti korosztály teljes, fájdalommentes életvitelét. Ezt szakértelemmel, empátiával, kedvességgel segítjük, álljon itt Szilvitől a senior jóga részletesebb bemutatása, fogadjátok szeretettel!

A senior jóga az érettebb korosztályhoz szól,  figyelembevéve a megváltozott fizikai kondíciót. Egy kímélő mozgásforma ami nem igényel különösebb állóképességet. Elsődleges célja az egészségmegőrzés.

A jóga segíti az emésztést, serkenti a keringést és enyhíti az ízületi problémákat, hátfájást vállfájást. A középpontban a testtudatosság és az izmok ellazítása áll. Akárcsak a gerinctornánál itt is a gerinc rugalmasságának megőrzése, javítása a fő cél. Ahogy az indiai jógik mondják: „Annyira vagyunk fiatalok, amennyire a gerincünk rugalmas”.

A tudatosan lassan végzett test- és légzőgyakorlatok segítenek a test egyéni határainak felismerésében és a megerőltetés elkerülésében. A légzőgyakorlat nyugtatja az idegrendszert és lelki harmóniát teremt.

A jóga gyakorlásában nincs korhatár és sosem késő elkezdeni! Mindenki a saját ritmusában gyakorolhat.

A jóga újrakezdést, új lehetőséget kínál,  aki eddig nem mozgott, annak is érdemes elkezdeni!

Recent Posts

See All